Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu (PNL, PPE), victorie pentru transportatorii rutieri din România: Am reușit să resping în Comisia de Transport, cu ajutorul unei majorități formate de mine în Grupul PPE, două din cele trei rapoarte cuprinse în Pachetul de Mobilitate

Am reuşit să formez în grupul PPE o mică majoritate cu ajutorul căreia am respins la vot două din cele trei rapoarte cuprinse în pachetul numit Mobilitate care au intrat azi la vot în Comisia de Transport (TRAN) a Parlamentului European, a anunțat Vicepreședintele grupului PPE în Parlamentul European Marian-Jean Marinescu, apărând astfel interesele transportatorilor români.

Foto: Marian-Jean Marinescu/ Facebook

Eurodeputatul PNL, membru al Comisiei pentru Transport și Turism a Parlamentului European, dar și membru al Comisiei pentru control bugetar și al Comisiei pentru industrie, cercetare și energie, consideră că Pachetul de Mobilitate ”dă naştere unui tratament diferit între ţările din centrul Europei şi cele de la frontiera externă a Uniunii. Am stat apoi de vorbă cu reprezentanţi ai transportatorilor români care au protestat la Bruxelles, faţă de noile reglementări europene privind transportul rutier. Am explicat şi în PE de unde apar dezavantajele pentru transportatorii români şi le voi explica şi celor din guvern dacă doresc să fie ajutaţi”, a mai spus Marinescu.

Europarlamentarul român a anunțat că, după această etapă, ”decizia se mută la Consiliu (n.r. Uniunii Europene) şi este responsabilitatea guvernului român să negocieze astfel încât să avem un Regulament european convenabil pentru toate statele membre. Sau în cel mai rău caz, să amâne procedurile pentru ca pachetul Mobilitate să nu intre în vigoare anul acesta”, a conchis Marian-Jean Marinescu.

Reamintim faptul că transportatorii rutieri din România au organizat astăzi la Bruxelles, la Parlamentul European, un protest față de prevederile Pachetului Mobilitate.

Pachetul Mobilitate 1 a fost publicat de Comisia Europeană pe data de 31 mai 2017 şi cuprindea propuneri importante de modificare a legislaţiei europene în domeniul transporturilor rutiere, precum: propunerea de Lege specială pentru aplicarea Directivei detaşării nr. 71/1996 la transporturile rutiere, propunerea de revizuire a Regulamentului 561/2006 privind timpii de conducere şi de odihnă ai şoferilor profesionişti, propunerea de modificare a Regulamentului nr. 1071/2009 privind accesul la profesie şi a Regulamentului 1072/2009 privind accesul la piaţa de transport rutier de marfă.

În data de 3 decembrie 2018, Consiliul Miniştrilor de Transport din UE a adoptat poziţia sa (abordare generală) privind Pachetul de Mobilitate 1, bazată pe propunerile restrictive ale Alianţei Rutiere a Statelor din Vestul UE, prin care transportatorii români, alături de ceilalţi transportatori estici, sunt trimişi acasă, prin măsurile restrictive dure de efectuare a transportului rutier în Uniunea Europeană.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.