Ministrul Ecaterina Andronescu: Mobilitatea, incluziunea şi excelenţa sunt dimensiunile majore în domeniul educaţiei în perioada președinției României la Consiliul UE

Mobilitatea, incluziunea şi excelenţa sunt dimensiunile majore în domeniul educaţiei în perioada mandatului pe care îl va deţine România la preşedinţia Consiliului Uniunii Europene.
Ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu, a evidenţiat vineri, în cadrul clusterului Piaţă internă – creştere, competitivitate, inovare şi digital, aceste priorităţi în domeniul educaţiei şi formării profesionale pe durata celor şase luni ale mandatului României la preşedinţia Consiliului UE, precizează un comunicat al Ministerului Educației Naționale (MEN).

FOTO: Guvernul României

Conform sursei citate, în mandatul său, România va face demersuri pentru obţinerea acordului privind Recomandarea Consiliului pe tema sistemului de înaltă calitate privind educaţia şi îngrijirea timpurie a copilului. “Serviciile de educaţie şi îngrijire a copiilor preşcolari contribuie la consolidarea incluziunii şi coeziunii, precum şi la întărirea dimensiunii europene, inclusiv prin integrarea familiilor şi a copiilor din ţări terţe”, precizează MEN.
 
O altă prioritate o reprezintă obţinerea consensului miniştrilor Educaţiei privind Recomandarea Consiliului – O abordare comprehensivă a predării şi învăţării limbilor străine. “Procesul de învăţare a limbilor străine are impact asupra creşterii mobilităţii elevilor şi studenţilor, favorizează crearea unui mediu cultural incluziv şi poate fi stimulat prin utilizarea instrumentelor digitale”, afirmă sursa citată.
 
Totodată, MEN subliniază că Programul Erasmus+ este “un dosar de maximă importanţă” pentru mandatul României.
 
“Considerăm că suntem pregătiţi să iniţiem dialogul interinstituţional (trialogul) cu Parlamentul European şi Comisia Europeană pentru realizarea de progrese care să contribuie la adoptarea Regulamentului viitorului program Erasmus+, în vederea realizării Spaţiului european al educaţiei”, se arată în acelaşi comunicat.
 
Excelenţa în educaţie şi formare profesională constituie un element-cheie pentru continuarea demersurilor privind dezvoltarea reţelelor de universităţi europene, precum şi a centrelor de excelenţă în învăţământul profesional şi tehnic, mai susţin reprezentanţii MEN.
 
De asemenea, vor fi promovate cooperarea între Europa şi Asia şi internaţionalizarea învăţământului prin organizarea, la Bucureşti, a reuniunii miniştrilor Educaţiei implicaţi în procesul de cooperare ASEM (Bucureşti, 15 – 16 mai), a Conferinţei Rectorilor şi Forumului Studenţilor ASEF (11 – 14 mai) şi a reuniunii înalţilor funcţionari ASEM (14 mai). Principalele teme abordate vor fi mobilitatea şi contribuţia universităţilor la dezvoltarea durabilă.
 
“Priorităţile în domeniul educaţiei şi formării profesionale au la bază rezultatele Summitului social de la Goteborg din noiembrie 2017, Concluziile Consiliului European din decembrie 2017, iniţiativele Comisiei Europene, precum şi rezultatele Trio-ului Preşedinţiei Consiliului Uniunii Europene Estonia – Bulgaria – Austria (1 iulie 2017 – 31 decembrie 2018). Aceste priorităţi fac parte integrantă din programul pe 18 luni al Consiliului, pregătit de preşedinţiile română, finlandeză şi croată”, potrivit MEN.
.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.