Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România protestează astăzi în fața Reprezentanței Comisiei Europene de la București pentru stoparea adoptării pachetului Mobilitate 1

UNTRR organizează astăzi între 08:30 – 10:30, un protest în fața Reprezentanței Comisiei Europene de la București pentru stoparea adoptării Pachetului Mobilitate, potrivit comunicatului de presă UNTRR, remis Calea Europeană.

Protestul se desfășoară în contextul  vizitei Președintelui Comisiei Europene, Jean-Claude Junker, și a Colegiului Comisarilor care participă la Ceremonia oficială de lansare a Președinției României la Consiliul Uniunii Europene.

Acest protest are ca scop conștientizarea factorilor politici decidenți de la București și Bruxelles privitor la pericolul pe care îl reprezintă adoptarea acestui nou pachet (Mobilitate 1) de reglementări care va închide piața transporturilor vest europeană pentru transportatorii rutieri din est, prin măsuri vădit protecționiste, inadmisibile într-o piață liberă cum se autocaracterizează Uniunea Europeană.

Propunerile de modificare a legislației europene în domeniul trasnporturilor europene au fost dur criticate și de europarlamentarii români din Parlamentul European la Bruxelles. 

 

Eurodeputatul PNL, membru al Comisiei pentru Transport și Turism a Parlamentului European, dar și membru al Comisiei pentru control bugetar și al Comisiei pentru industrie, cercetare și energie, consideră că Pachetul de Mobilitate ”dă naştere unui tratament diferit între ţările din centrul Europei şi cele de la frontiera externă a Uniunii. Am stat apoi de vorbă cu reprezentanţi ai transportatorilor români care au protestat la Bruxelles, faţă de noile reglementări europene privind transportul rutier. Am explicat şi în PE de unde apar dezavantajele pentru transportatorii români şi le voi explica şi celor din guvern dacă doresc să fie ajutaţi”, a spus Marinescu.

Europarlamentarul Marian-Jean Marinescu (PNL, PPE) a reușit să formeze în grupul PPE o mică majoritate cu ajutorul căreia a respins la vot două din cele trei rapoarte cuprinse în pachetul numit Mobilitate care au intrat în data de 10 ianuarie la vot în Comisia de Transport (TRAN) a Parlamentului European, a anunțat Vicepreședintele grupului PPE în Parlamentul European Marian-Jean Marinescu, apărând astfel interesele transportatorilor români.

Citiți și: Eurodeputatul Marian-Jean Marinescu (PNL, PPE), victorie pentru transportatorii rutieri din România: Am reușit să resping în Comisia de Transport, cu ajutorul unei majorități formate de mine în Grupul PPE, două din cele trei rapoarte cuprinse în Pachetul de Mobilitate

Europarlamentarul Claudia Țapardel (PSD, S&D) în calitate de membru al Comisiei pentru Transporturi și de reprezentant al României în PE consideră că rezultatul votului este o dovadă a faptului că divergențele de opinie între Estul și Vestul Europei în ceea ce privește viitorul pieței europene de transport rutier încă persistă.

,,Este inacceptabil să susținem o legislație europeană prin intermediul acestui pachet de mobilitate care să fie strict în interesul individual al unor state membre din Vestul Europei și în defavoarea celor din Est, prin promovarea și protejarea exclusivă a intereselor și obiectivelor companiilor occidentale”, a precizat europarlamentarul Claudia Țapardel, potrivit unui comunicat remisCaleaEuropeană.ro.

CONTEXT: 

Pachetul Mobilitate 1 a fost publicat de Comisia Europeană pe data de 31 mai 2017 şi cuprindea propuneri importante de modificare a legislaţiei europene în domeniul transporturilor rutiere, precum: propunerea de Lege specială pentru aplicarea Directivei detaşării nr. 71/1996 la transporturile rutiere, propunerea de revizuire a Regulamentului 561/2006 privind timpii de conducere şi de odihnă ai şoferilor profesionişti, propunerea de modificare a Regulamentului nr. 1071/2009 privind accesul la profesie şi a Regulamentului 1072/2009 privind accesul la piaţa de transport rutier de marfă.

În data de 3 decembrie 2018Consiliul Miniştrilor de Transport din UE a adoptat poziţia sa (abordare generală) privind Pachetul de Mobilitate 1, bazată pe propunerile restrictive ale Alianţei Rutiere a Statelor din Vestul UE, prin care transportatorii români, alături de ceilalţi transportatori estici, sunt trimişi acasă, prin măsurile restrictive dure de efectuare a transportului rutier în Uniunea Europeană.

După aprobarea poziției Parlamentului European, Pachetul Mobilitate 1 va intra în procedura de trialog pentru armonizarea pozițiilor celor 3 instituții europene – Parlamentul European, Comisia Europeană și Consiliul de Transport UE în vederea aprobării textului final.

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizație profesională și patronală, neguvernamentală, independentă, apolitică, fondată în 1990 pe principii democratice, care promovează și apără interesele transportatorilor rutieri pe plan intern și internațional, înregistrând de la înființare până în prezent peste 16.000 de firme înscrise – operatori care efectuează transporturi interne și internaționale de marfă și persoane.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.